Herfstvakantie in Marrakech

29 oktober 2014

Beleven, Blog, Wereldbol

Nooit eerder waren we in de herfstvakantie op vakantie. Wat is het heerlijk om deze herfstvakantie nog even het gure weer achter ons te laten en te genieten van de warmte van de zon!

Op dag één vlogen we halverwege de middag vanaf Schiphol in Amsterdam naar Menara in Marokko. Toen we arriveerden was het nog licht, maar na het wachten in de lange rij voor de douane, zagen we enkel Marrakech ‘by night’.

Als roosjes geslapen! Gordijnen open en verwelkomd worden door zonnestralen. Heerlijk! Het eerste deel van dag twee bij en in het zwembad. Eind van de middag naar het plein ‘Jemaa El Fna’. Geuren, kleuren, geluiden, de mensen en hun klederdracht en de dieren op de markt, alles van deze Arabische wereld maakte indruk.

Met een busje werden we op dag drie naar de Marrakech Palm Grove/Desert gereden. Alle drie stapten we op een mountainbike en onder begeleiding van Mohammed maakten we een tweeënhalf uur durende fietstocht door de stenen woestijn, natuurlijke palmbossen, langs opgedroogde rivieren en naar een traditioneel Berberdorp. Het leek alsof de tijd daar tweehonderd jaar had stilgestaan.

Op dag vier reden we in een busje met chauffeur Ibrahim naar het Atlasgebergte. In de plaats Imlil stapten we uit. Een bergdorp op 1.700 meter hoogte. In ruim een uur wandelden we naar 1.900 meter. Daar in het hoogste Berberdorp (ook hier heeft de tijd stilgestaan) lunchten we op het dak van een restaurantje/hostel. Het uitzicht was adembenemend in het gebied Aroumd. De tocht naar beneden ging langs de andere kant van de berg: klauterend over rotsblokken naar beneden, uitzicht op de waterval en het irrigatiesysteem volgend kwamen we een uur later weer aan in Imlil.

Een rustdag was dag vijf: even hardlopen, zwemmen en lekker luieren in de zon. Eind van de middag wandelden we richting de Medina. Eerst een kijkje bij Hotel La Mamounia; het bekendste en meest chique hotel van Marrakech. Indrukwekkend, dat was het zeker! We vervolgden onze weg naar het plein Jemaa El Fna en haar aangrenzende souks. Een wirwar van kleine straatjes met honderden geuren, kleuren, bekende en totaal onbekende spullen. Wil je wat kopen, dan moet je het spel van afdingen meespelen!

Dag zes reisden we weer naar huis. Het tempo en de duidelijkheid op Menara Airport is anders dan wat wij gewend zijn als Nederlanders. Met twee uur vooraf aanwezig op het vliegveld, waren we maar net op tijd om aan boord te gaan voor de dertig minuten durende vlucht van Marrakech naar Casablanca. Niet in een vliegtuig van Royal Maroc, maar Jordan Aviation. Vanaf Casablanca vlogen we wel met Royal Maroc naar Schiphol; een prima vliegtuig met luxe stoelen, voldoende beenruimte en goed eten aan boord!

Marrakech in de herfstvakantie? Een aanrader! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Foto’s: Margo Hermans
© Margo Hermans, oktober 2014
, , , , , , , , , , ,

Over Margo Hermans

Op aarde ~ 1972 | Directiesecretaresse ENGIE ~ 1994 | Eega ♥ Han ~ 1997 | Schilderen & tekenen ~ 1998-2015 | Mama ♥ Stijn ~ 2003 | Hardlopen ~ 2009 | Medeorganisator VESTROCK ~ 2010-2014 | Eigen blog aangedurfd ~ 2014 | Minerva Netwerk Directiesecretaresses, lid werkgroep ~ 2014 | Redactielid De Snisser Courant ~ 2014 | Medeorganisator d’Ossekoppenloop ~ 2014 | Eindredactie De Snisser Courant ~ mei 2015

Bekijk alle berichten van Margo Hermans

Abonneren

Abonneer op onze RSS feed en sociale profielen om updates te ontvangen.

21 reacties op “Herfstvakantie in Marrakech”

1. MichielZiet Zegt:

Lekker hoor! Gelukkig hadden we hier ook nog ietsiepietsie zon. 😀

2. Ellie Schmitz Zegt:

Wat een heerlijke vakantie was dat….heel beeldend geschreven, Margo!

3. beauninoblog Zegt:

Wat heerlijk. Ik was afgelopen jaar voor de eerste keer in het voorjaar op vakantie. Ook lekker hoor. Leuke foto’s.

4. elvira.aerts@cofely-gdfsuez.nl Zegt:

Nu hoef ik niet meer te vragen hoe het was ☺. Schitterend!

Fijne dag vandaag.

5. elisselenaars Zegt:

Ik ging begin september en toen was het er ook al zo heerlijk. Ik wil zeker nog eens terug want ben er nog niet op uitgekeken!

6. Pieter Hobma Zegt:

we hebben zelf ook herfstvakantie in Marokko gevierd. We hebben erg genoten. Alleen de douaneafhandeling in Casablanca 31/10 was een ramp….Chaos,duwen, dringen, geschreeuw. Gelukkig heeft Royal Air Maroc 20 min. op ons gewacht en konden we nog terug meevliegen. Enkele aanraders: Fes, waar wij verbleven; 25 km ZO Sefrou, leuk stadje, waterval met (primitief) terras aan rand v/h stadje; Boulemane op 2060 m + NAP, in Midden Atlas 74 km van Sefrou ( geen restaurant!), prachtige vergezichten; koop er langs de weg appels, erg lekker!

7. Rein Tuininga Zegt:

Mooi!!

8. gieshoudthetgezellig Zegt:

Het klinkt heerlijk! Wij mogen er binnenkort ook naartoe. Dank voor de tips!

Trackbacks/Pingbacks

1. Akelig dichtbij | Margo Hermans - 12 januari 2015

[…] oktober zijn we als gezin een klein weekje op vakantie geweest naar Marrakesh. In de weken voorafgaand had zoonlief geregeld tranen. “Mama, is het wel veilig om naar Marrakesh […]