Ierland

16 augustus 2017

Beleven, Blog, Wereldbol

Tijdens onze zomervakantie reisden we af naar Ierland. Dublin was de bestemming van onze stedentrip. Vanaf Brussels Airport vlogen we in minder dan twee uur naar Dublin Airport. Met de Airlink-bus duurde de reis vanaf het vliegveld naar de stad nog geen half uur. Snel stonden we voor de glazen schuifdeuren van The Gibson Hotel.

Onze buurvrouw woonde een jaar of zes in Dublin. Zij vertelde mij allerlei do’s over de stad. Met haar tips op een briefje en met de Dublin-reisgids van time to momo gingen we op pad. De eerste dag legden we zo’n tien kilometer te voet af. De tweede dag kochten we voor €5,00 een driedaagse pas voor Dublin Bikes. Wat een heerlijke manier van reizen door de stad! Overal punten in de stad waar je de fiets kunt ophalen en weer inleveren. Of je parkeert gewoon je fiets in de stad en zet deze op slot totdat je uitgekeken bent in het museum, de kerk of bij de whiskeystokerij.

Op dag drie kochten we een retourtje voor de Dart-trein. In Connolly Station stapten we in deze trein die ons, in minder dan een half uurtje, naar het schiereiland Howth bracht. Onderweg zagen we het landschap veranderen: de stad verdween, de natuur kwam te voorschijn en uiteindelijk zagen we de zee en zelfs enkele palmbomen!

Zeven zonnen aan de Ierse hemel, dat hadden we niet verwacht.

De zon stond hoog aan de hemel. We wandelden langs de boten in de haven en hadden direct spijt van onze lange broeken. Als we iets niet verwachtten was het zeven zonnen aan de Ierse hemel. We spotten zeehondjes in de haven, keken naar de vissersboten en genoten van de warme wind. “De Cliff Path Loop moet je echt doen”, was ons verteld. Met een landkaartje begonnen we aan de wandeling. Direct begrepen we waarom het ons was aangeraden: het ene vergezicht was nog mooier dan het andere. We klommen en daalden, eerst over asfalt later was het pad onverhard. Zweetdruppeltjes kwamen te voorschijn. We liepen tussen hoge varens en heideplanten stonden paars in bloei.
Terug in het centrum zochten we naar een zaak waar we fish ’n chips konden kopen. Onze zoon koos Beshoff Bros uit. Op een muurtje, met een ‘take away’-doosje op onze schoot, aten we de frieten en vis. Ze smaakten goed!

Op onze vierde dag in Ierland reden we opnieuw door de stad op gehuurde fietsen. We keken naar een paar hondentrainingen in het Shelbourne Park Greyhound Stadium en bezochten het indrukwekkende Aviva Stadium. In dit stadion worden zowel rugby, als voetbalwedstrijden, gespeeld. Een gids leidde ons rond en vertelde honderduit. Eind van de middag parkeerden we de fietsen, haalden we onze tas op bij het hotel en stapten we opnieuw in de Airlink die onze deze keer naar het vliegveld bracht.

Wat ons betreft is een stedentrip naar Dublin een echte aanrader! ♥

Beeldmateriaal in eigen beheer.
© Margo Hermans, augustus 2017
, , , , , , ,

Over Margo Hermans

Op aarde ~ 1972 | Directiesecretaresse ENGIE ~ 1994 | Eega ♥ Han ~ 1997 | Schilderen & tekenen ~ 1998-2015 | Mama ♥ Stijn ~ 2003 | Hardlopen ~ 2009 | Medeorganisator VESTROCK ~ 2010-2014 | Eigen blog aangedurfd ~ 2014 | Minerva Netwerk Directiesecretaresses, lid werkgroep ~ 2014 | Redactielid De Snisser Courant ~ 2014 | Medeorganisator d’Ossekoppenloop ~ 2014 | Eindredactie De Snisser Courant ~ mei 2015 | Eerste marathon ~ april 2017

Bekijk alle berichten van Margo Hermans

Abonneren

Abonneer op onze RSS feed en sociale profielen om updates te ontvangen.

21 reacties op “Ierland”

1. Morgaine Zegt:

Wauw, prachtige foto’s, en ja ik volg op dit moment. We zijn er bijna, zitten nu ook in Ierland, en ja, dit staat ook op mijn verlanglijstje 😉

X

2. egoecho Zegt:

Dikke aanrader, staat genoteerd! 😊

3. Matroos Beek Zegt:

Prachtig én herkenbaar. Op veel van deze plekjes was ik ook!

4. Rob Alberts Zegt:

Daar ga ik ook eens naar toe

Zonnige groet,

5. Patty Zegt:

Dat is weer een mooi avontuur ‘in the pocket’. Prachtig!
    XxX

6. My happy kitchen & lifestyle Zegt:

Wat is Dublin een gezellige stad hè. Wij waren er vorige zomer. Ook Belfast is een aanrader!

7. Sandra Zegt:

Ik ben er ooit al eens (even) geweest, maar dit doet mij zin krijgen om nog eens terug te gaan. Als ik ga, dan neem ik je tips in ieder geval mee! Dankjewel!

8. marleen hermans Zegt:

Toen wij in mei een rondreis hadden door Ierland, was het ook al zo;n mooi weer. Het moet er toch wel eens regenen, want het is er zo groen. Ben je niet bij de bekende Templebar geweest? Aan St. Patrick hebben wij minder goede herinnering. Robert is daar zijn fototoestel verloren. genoten van her guiness bier

9. annemiektwotrees Zegt:

Mooie trip, Margo! Blij dat “mijn” Ierland je zo is bevallen. Al had ik niet anders verwacht 😉

10. Suzan Bolleman Zegt:

Leuk zo’n citytrip. Heb met de atlas erbij jullie reis gevolgd. Krijg er ook zin in.

11. Door Suzanne Zegt:

Bedankt voor de tips! Ierland begint steeds meer te trekken 😃.

12. Gwennie Zegt:

Wat een bof, zeg!! Heel mooie foto’s ook

13. Wilma Phillipson Zegt:

Mooie foto’s. Staat ook nog op ons wensenlijstje.